Logistiek in 2020: werk aan de webwinkel!

Door de snelle groei van e-commerce en de reeds opgelopen logistieke achterstand op internationals als Amazon en Google is er werk aan de winkel. ‘Nederlandse bedrijven moeten zich rap op de snel veranderende competitieve wereld voorbereiden.’ Dat stelt de expertgroep Supply Chain van Shopping2020.

 

Shopping 2020 het onderzoeksprogramma over de toekomst van (online) winkelen. De deskundigen onderzochten welke logistieke competenties Nederlandse bedrijven moeten ontwikkelen om voor zichzelf een goede positie te kunnen verwerven in de off- en online retailmarkt in 2020. De expertgroep levert vandaag zijn eindrapport op. Belangrijke conclusie volgens Twinklemagazine: de supply chain van de toekomst wordt gekenmerkt door continue verandering en vraagt daarmee om flexibiliteit.

Vier trends
De expertgroep definieerde vier trends die van invloed zijn op de supply chain in 2020:

  • De veeleisende consument, die in toenemende mate 24/7 beschikbaarheid wil van goederen en informatie wenst.
  • De voortschrijding van moderne technologieën, die zorgt voor nieuwe verwachtingen van de consument ten aanzien van producten, beschikbaarheid, informatie en diensten.
  • Meer rechten voor consumenten door strengere Europese regels.
  • De invloed op de verduurzaming van de samenleving en daarmee op een groenere supply chain.

 

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>