Nederland nummer 1 in DHL Global Connectedness Index (GCI)

Nederland staat op de eerste plaats op de vandaag gepresenteerde DHL Global Connectedness Index 2011. Een hoge plaats heeft directe invloed op het welvaartspeil toont het onderzoek aan. Bovendien blijkt dat wij ondanks deze nummer-één-notering nog een groot potentieel hebben aan internationale handelsbetrekkingen en daaruit voortkomende economische voordelen. Bij de klassering is zowel gekeken naar de intensiteit als naar de reikwijdte van onze wereldwijde betrekkingen.

De eerste DHL Global Connectedness Index geeft een gedetailleerde analyse van de economische stromen die de wereld verbinden. De studie geeft aan dat globalisering niet zo ver is als de meeste mensen geloven en dat aanhoudende economische integratie landen wereldwijd kan helpen om hun  bruto binnenlands product met vijf procent of meer te laten groeien. De DHL-GCI rangschikt 125 landen op basis van de intensiteit en de reikwijdte van hun integratie in de wereldeconomie en gaat in op de relatie tussen mondiale verbondenheid en welzijn. De studie toont aan dat er nog veel ruimte is voor groei in de wereldwijde verbondenheid, zelfs onder de meest “connected” landen.

Verder nieuws:

DHL has released the first DHL Global Connectedness Index (GCI), a detailed country-by-country analysis of the flows that connect the world. The DHL study indicates that globalization is still not as advanced as most people believe and that continued economic integration could spur global gross domestic product gains of five percent or more.

GCI ranks 125 countries according to the depth and breadth of their integration into the world economy and also examines the relationship between global connectedness and welfare. The study documents that global connectedness has enormous room to expand, even among the most “connected” countries.

Netherlands leads the overall 2011 DHL Global Connectedness Index. Hong Kong (China) tops the rankings in terms of the depth of its international connections relative to the size of its domestic economy, and the United Kingdom leads in terms of the breadth of its connections around the world.

The DHL Global Connectedness Index is based entirely on hard data in order to separate the facts about global connectedness from fiction. It also focuses on measures of actual international flows (and stocks cumulated from prior flows) so as to distinguish clearly between connectedness and its enablers. The latter makes it more useful for policy analysis than globalization indexes that mix flows and enablers together.

The following types of flows are included in the calculation of the DHL Global Connectedness Index: merchandise trade, services trade, foreign direct investment, portfolio equity investment, international telephone calls, international internet bandwidth (as a proxy for internet traffic), international trade in printed publications, international tourism, international education, and international migration. The directionality of flows is taken into account as well, and some overall measures of directionality are also presented.

The top ten overall ranks in the 2011 DHL Global Connectedness Index are occupied, in descending order, by the Netherlands, Singapore, Ireland, Switzerland, Luxembourg, United Kingdom, Sweden, Belgium, Hong Kong (China), and Malta. These leaders in terms of global connectedness are a diverse set of countries, spread across Europe and Asia, and ranging from the world’s sixth largest economy
(United Kingdom) to one of the smaller independent nations (Malta). The diversity of the leading countries in the index is amplified when one looks at the top 50 countries, which include representatives from all six continents covered in the study. These patterns indicate that the benefits of connectedness are accessible to a broad range of countries, not just small trading hubs that lead most other globalization indexes.

For more information:

http://www.dp-dhl.com/en/media_relations/specials/global_connectedness_index_2011.html

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *