DHL Parcel komt nu ook met compacte pakketkluizen in Nederland

DHL Parcel introduceert nu de DHL Locker, een nieuwe compacte pakketkluiswand. Klanten willen vaker de regie voeren over de bezorging van hun pakket. Behalve met pakketkluizen komt DHL de klant tegemoet met keuze in tijdvensters en aflevering bij een DHL Parcelshop en zijn er pilots met aflevering in een pakketbrievenbus aan huis en in de kofferbak van een auto.

Smartphone

Op verschillende plekken in het land staan de nieuwe DHL Lockers waar ontvangers hun pakketten kunnen ophalen door een kluisje te openen met hun smartphone. De DHL Locker is de compactere versie van het DHL Parcelstation dat DHL Parcel in Nederland, Duitsland en Oostenrijk al in gebruik heeft. Vergeleken daarmee neemt de nieuwe locker minder ruimte in waardoor hij makkelijker een plaats vindt in winkels, winkelcentra en kantoor- en schoolgebouwen. De DHL Locker is ontworpen en gebouwd door DHL in samenwerking met Capgemini en productontwikkelaar Polygon.

“DHL loopt voorop in het bieden van innovatieve afleveropties om consumenten een optimale service te bieden. Deze Locker past daar uitstekend bij”, zegt Wouter van Benten, ceo van DHL Parcel in de Benelux. De ontvanger geeft bij de bestelling in een webshop aan dat hij of zij het pakket in een DHL Locker wil ontvangen. Vervolgens krijgt de ontvanger een unieke code via sms of e-mail. Aan de hand van de gratis DHL-Locker app, die beschikbaar is in de Android en Apple app-store, gebruikt de ontvanger vervolgens zijn smartphone als afstandsbediening om de locker te openen.

Op drukke lokaties

Om de nieuwe kluiswand te testen, richt DHL Parcel zich op plaatsen waar veel consumenten samenkomen, zoals winkelcentra en openbaar vervoerpunten. De nieuwe DHL Locker en app zijn het resultaat van een samenwerking tussen DHL, Capgemini en Polygon. “Wat het verschil maakte in deze ontwikkeling was de ‘agile’ aanpak; in slechts acht weken gingen we van concept naar eerste prototype”, aldus Mark Ix van Capgemini. De ervaringen in Nederland worden gebruikt voor het optimaliseren van de nieuwe kluiswand, waarna over uitbreiding van het aantal locaties in Nederland en uitrol naar andere Europese landen wordt besloten.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *