Nedcargo: ‘Picnic is in 2025 een succesvolle logistiek dienstverlener’

Zonder glazen bol of koffiedik voorspellen hoe de logistieke sector er in 2025 uitziet. Roderick de la Houssaye en Diederik Antvelink, beiden als algemeen directeur eindverantwoordelijk voor de operatie van logistiek dienstverlener Nedcargo, wagen zich op verzoek aan deze uitdaging. Lees het interview met hun uit TLN/Nederland Logistiek.

Redactie: op dit moment lijken steeds meer ‘branchevreemde’ organisaties de logistieke sector te betreden – denk bijvoorbeeld aan Picnic, Coolblue en Über. Wat mogen we daarvan verwachten richting 2025? Zijn ze kansrijk, of zijn het louter bevliegingen?

Nedcargo: ‘Nee, dit zijn zeker geen bevliegingen. Simpelweg omdat er nu al sprake is van steeds meer dwarsverbanden vanuit en naar de logistieke sector. Ik vermoed bijvoorbeeld dat Picnic in 2025 succesvoller zal zijn als logistiek dienstverlener dan als online supermarkt.

Puur gezien het feit dat ze op dit moment echt met minimale marges werken en zichzelf nog steeds aan het uitvinden zijn. Terwijl ze als potentiële logistiek dienstverlener van huis uit beschikken over een gunstige uitgangspositie, met een volledig elektrisch wagenpark, een prima uitgedokterd tracking & tracking systeem en een app waarin nog veel potentie zit. De beweging die Coolblue maakt, door zelf te gaan bezorgen, vind ik ook logisch, vanuit de gedachte dat zijzelf inderdaad het beste in staat zijn om de kwaliteit door de keten heen te borgen – precies wat ze beogen”.

Bron/foto: met toestemming van TLN/Nederland Logistiek.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *