ManagementSite Netwerk

Picnic opent nieuw distributiecentrum in Utrecht

Online supermarkt Picnic neemt in Utrecht een nieuw distributiecentrum in gebruik en verdrievoudigt daarmee de capaciteit. De extra ruimte stelt het jonge bedrijf in staat de snelle groei in goede banen te leiden. Het nieuwe distributiecentrum heeft een oppervlakte van ruim 7000 m² en is een aanvulling op het huidige distributiecentrum in Nijkerk dat inmiddels maximaal benut wordt.

In samenwerking met locatie-eigenaar C. van Heezik werd de ruimte aan de Neutronweg versneld gebruiksklaar gemaakt. In het nieuwe distributiecentrum worden zowel gekoelde als houdbare producten voor de klanten verzameld.

Uitbreiding
Picnic kan de extra ruimte goed gebruiken, want de online supermarkt gaat dit jaar in minstens tien tot vijftien steden van start. Recent werd bekend gemaakt dat de compacte elektrische bezorgwagentjes over enkele weken de boodschappen gaan bezorgen in Ede, Veenendaal, Delft, Rijswijk, Leidschendam, Voorburg, Nootdorp, Delfgauw en Den Hoorn. Picnic onderscheidt zich van andere supermarkten doordat het geen winkels heeft en geen bezorgkosten in rekening brengt.

“Dit nieuwe distributiecentrum stelt ons in staat om nóg sneller te groeien en meer klanten te bedienen”, aldus Frederik Nieuwenhuys, mede-oprichter van Picnic. “De enthousiaste reacties van zowel klanten als gemeenten geven aan dat we op de goede weg zijn.”

“Picnic breidt zijn duurzame boodschappendienst uit. Wij zijn verheugd dat deze uitbreiding met een distributiecentrum in Utrecht nu realiteit is”, aldus de Utrechtse wethouder van Economische Zaken Jeroen Kreijkamp. “Wij streven als gemeente een duurzame stadsdistributie na en het 100 procent elektrisch vervoer van Picnic past daar uitstekend bij.”

Milieuvriendelijk
De compacte elektrische wagentjes waarmee Picnic bezorgt zijn milieuvriendelijk, stil en staan niet in de weg. Bovendien betekent het bezorgmodel ook nog eens een aanzienlijke reductie van de CO2-uitstoot van auto’s, die consumenten normaal gebruiken om een paar keer per week op en neer naar de supermarkt te rijden. Picnic maakt een einde aan voedselverspilling, omdat het alleen díe levensmiddelen inkoopt die ook daadwerkelijk zijn besteld. Op die manier gaat er niets verloren.

De nieuwe bezorgdienst slaat aan, zo bleek onlangs uit het Koopstromen Onderzoek 2016 van I&O Research. Het aantal mensen dat online zijn dagelijkse boodschappen doet steeg overal, maar nergens groeide het marktaandeel zo hard als in Amersfoort, de stad waar Picnic anderhalf jaar geleden begon. De onderzoekers spreken dan ook van ‘het Picnic-effect’.

Over Picnic
In stilte heeft Picnic drie jaar lang met een team van 30 specialisten gewerkt aan een nieuwe distributiemethode, waarmee Picnic in staat is de boodschappen zonder onnodige tussenschakels in de wijk rond te brengen. De klant kiest zelf welke rit het beste uitkomt en weet tot op een half uur precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. Doordat de kosten van deze nieuwe manier van distributie zo laag zijn, kunnen de prijzen voor de boodschappen laag zijn en is de bezorging gratis.

Bron: Picnic

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *