Samenwerking bij afhandelen webshop retouren

Met de groei van e-commerce neemt ook het belang van een goede retourafhandeling toe. Voor elke webshop is een goed retourproces een voorwaarde voor succes. Zes partijen bundelen krachten voor een unieke samenwerking voor webshop retouren. 

De fulfilmentbedrijven Nic. Oud Webshop Service, VDS Fulfilment, TopPak en e-Warehousing gaan de retouroplossing van 12Return gebruiken voor hun klanten. Met deze oplossing kan vanuit de webshop op gecontroleerde wijze geretourneerd worden. Omdat de vier bedrijven allemaal werken met het warehouse management system van WICS Solutions, is er een koppeling gemaakt tussen 12Return en WICS voor het sturen van een vooraanmelding van de te ontvangen retouren bij een van de vier bedrijven.

12Return heeft een Magento-module en generieke webservice ontwikkeld waarmee vanuit de webshop een retour kan worden gestuurd. Vanuit het systeem van 12Return vindt de boeking van de retourzending plaats, waarna een klant deze kan inleveren bij een Kiala punt, een DHL Servicepoint of een PostNL punt. Tevens wordt vanuit het systeem een vooraanmelding naar WICS gestuurd zodat de retouren gecontroleerd en  efficiënt kunnen worden ontvangen in het magazijn van de vier fulfilmentbedrijven. De eindklant heeft via de Magento-module inzicht in de status van de retourzending.

De partijen zijn aanwezig op de Webwinkel Vakdagen. Op stand L13 van 12Return zal de Magento-oplossing te zien zijn. Op stand L25 van Nic. Oud Webshop Service wordt  meer informatie gegeven over de ontvangst-oplossing voor webshops binnen het fulfilment-proces.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>