JongTLN Award voor Jeroen Struiksma van Freshtrans

De eerste JongTLN Award is op 25 november door minister Cora van Nieuwenhuizen uitgereikt aan Jeroen Struiksma van Freshtrans. Hij was finalist naast Tomas Brands van De Bresser Group of Companies en Ivette van Wijgerden van DHL Parcel Nederland.

Jong TLN Award
Bij de JongTLN Award staat het jonge talent in de organisatie centraal. Kanshebbers beschikken over een goed zicht op belangrijke logistieke ontwikkelingen voor bedrijf en sector. Zij weten deze met durf en daadkracht te vertalen naar een innovatie of uitzonderlijke verbetering binnen het bedrijf en spelen een belangrijke rol in de uiteindelijke realisatie daarvan.
Met de JongTLN Award laat TLN zien dat jong talent van enorm belang is voor de sector. De logistieke wereld is in een razend tempo aan het veranderen en dan is het van belang dat er jonge mensen zijn die daarin op een vernieuwende manier hun weg weten te vinden. Een inspirerende prijs dus in een tijd waarin er veel behoefte is aan jonge instroom. De JongTLN Award is mede mogelijk gemaakt door Randstad.

Selectieproces

De drie finalisten zijn gekozen uit gesprekken met 10 goede kandidaten die al een eerste ronde doorgekomen waren. Bij de selectie hebben we uiteraard gelet op datgene wat de kandidaat bereikt heeft, in hoeverre was de bereikte innovatie of verbetering unieke en toe te schrijven aan de kandidaat, maar ook gekeken naar de persoon zelf. Deze drie finalisten, Ivette van Wijgerden, Jeroen Struiksma en Tomas Brands, voldeden daar in ruime mate in. Het is verder erg mooi dat de drie beste kandidaten tegelijk ook de diversiteit van de sector laten zien. Ze zijn alle drie werkzaam voor compleet verschillende bedrijven en in een heel andere rol. Daarmee laat de JongTLN Award zien dat er voor ieder enthousiast en gemotiveerd jong talend de mogelijkheid is om het verschil te maken in de sector.

Jeroen Struiksma
De jury van de JongTLN Award is van mening dat Jeroen met Freshtrans grote stappen heeft gezet. Jeroen heeft in Frankrijk met durf en uithoudingsvermogen en op eigen kracht een nieuw fijndistributienetwerk voor bloemen richting voor bloemen naar de detailhandel van de grond af opgebouwd en daarmee een probleem opgelost voor een klantengroep en dit omgezet tot een mooi en gezond onderdeel van Freshtrans.
Jeroen heeft een goede analyse weten te maken van de ontwikkelingen in digitalisering in de voor Freshtrans relevante bloemenmarkt en heeft dat vertaald tot een werkend concept. Dit concept kan zeker naar andere Europese landen worden uitgerold. Jeroen heeft zich daarin ook niet laten tegenhouden door diverse tegenslagen waar hij in de afgelopen jaren mee te maken heeft gehad.

Voor meer informatie: klik hier.

Foto: Anne Marie Nelck

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>