Pakketbezorgers: zijn we nog in gesprek?

BVPD vindt de tarieven van PostNL onacceptabel laag en wil voor de piekdrukte een extra toeslag. BVPD kondigt stiptheidsacties aan. Daardoor krijgen wij als consumenten bestellingen voor Sinterklaas mogelijk pas na 5 december in huis.

Op Twinkle vraagt Walther Ploos van Amstel zich af of die stiptheidsacties verstandig zijn. Het is juist de belangrijkste periode van het jaar voor webwinkels en de consumenten. Die finalewedstrijd voor de feestdagen moet je toch juist willen winnen als bezorgondernemers?

Als bezorger kom je 25 keer per jaar, en soms zelfs veel vaker, bij de Nederlandse huishoudens aan de deur. Die frequentie neemt alleen maar toe. Als bezorger ben je kind aan huis. Jij weet wanneer we thuis zijn en bij wie je het pakket eventueel mag afgeven. Jij weet wanneer de kinderen op straat spelen. Alleen een ervaren bezorger is in staat de consument een vertrouwde service te bieden in de lastige laatste meters in de buurt.

De stiptheidsacties leiden alleen maar tot boze consumenten die straks massaal de te late zendingen terugsturen. Daar wordt niemand beter van. De partijen kunnen beter, na de feestdagendrukte, met elkaar aan tafel om te bepalen welke oplossingen nodig zijn efficiënter te bezorgen.

Lees de hele column op Twinkle.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>