‘Succes van stadshubs wordt bepaald door de inkopers’

Er rijden steeds meer busjes af en aan om iedereen te bevoorraden in de Nederlandse steden. Sommige ondernemers worden per dag wel door tientallen leveranciers bezocht. Volgens de Hogeschool van Amsterdam en PostNL kan lading bundelen aan de rand van de stad, om de goederen vervolgens zero emissie naar de bestemming te brengen, een oplossing zijn voor slimmere en schonere stadslogistiek.

Samenwerking in de keten is daarbij belangrijk. Nieuwsblad Transport organiseerde hierover afgelopen week een webinar. Te gast waren Bart Banning (sector banker bij ABN AMRO), Susanne Balm (onderzoeker bij de Hogeschool van Amsterdam) en Suzanne Debrichy (partner en commercieel manager bij Stadslogistiek, een initiatief van PostNL).

De Hogeschool van Amsterdam (HvA) en de Universiteit van Amsterdam (UvA) hebben samen met hun leveranciers en logistieke dienstverleners de afgelopen vijf jaar gewerkt aan duurzame bevoorrading van hun panden. Er is een logistieke hub van logistiek dienstverlener Deudekom aan de rand van Amsterdam gebruikt om facilitaire goederen, zoals printpapier en koffie, daar centraal af te leveren, te bundelen en met elektrische vrachtvoertuigen naar de HvA- en UvA-locaties te brengen.

 

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>