Rutte Groep wint prijsvraag voor slimme bouwlogistiek over water

De Metropoolregio Amsterdam staat de komende decennia voor een omvangrijke bouwopgave. Tot 2040 worden er 250.000 woningen bijgebouwd. Dat gebeurt vooral binnenstedelijk. Deze opgave heeft grote invloed op de verkeers- en milieudruk in de regio Amsterdam.

Nu al is een op de drie vrachtvoertuigen in de stad bouwlogistiek. De noodzaak om de bouwlogistiek in de Metropoolregio Amsterdam duurzaam, slim en schoon te organiseren is evident.

De Amsterdamse bouwer Rutte Groep heeft een schoon, innovatief concept voor het vervoer over water bedacht, gericht op het (binnen)stedelijk gebied: City-Barging. Hiervoor hebben zij de prijs ontvangen voor ‘Slimme en schone bouwlogistiek’ met een cofinanciering van 750.000 euro om het door hun voorgestelde resultaat te bereiken.

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=s91u4M8U_GQ

De Amsterdam Economic Board was verantwoordelijk voor de totstandkoming van de prijsvraag met inzet van experts om tot de juiste vraag aan de markt te komen. Het Platform Economie van de Metropoolregio Amsterdam heeft het prijzengeld beschikbaar gesteld. De gemeente Amsterdam heeft, namens de regio gemeenten, na keuze van de jury de verdere onderhandelingen gevoerd.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

E.kleinman
Tja spullen aangekomen in de prinsengracht ,keizersgracht , herengracht , echter handmatig even 900 meter lopen en dan even 4 hoog met steile trap want hoogwerker mag er niet komen , nee dit gaat echt niet werken wel grachten panden maar daar houd het op
E.kleinman
Piet de rails liggen in de hem haven ga even met 20 man de rails ophalen 1 rail per keer en breng het naar centraal station we moeten het wel snel hebben echter 1 rails 20 man x 5 uur lopen duurt het project wel 4 jaar voor het centraal station klaar is , zou nu zeggen alles stil liggen en kijken wat de gevolgen zijn Amsterdam is gek aan het worden