Emily Company biedt butlerservice in Amsterdam

Bezorgdienst Emily Company wil het anders aanpakken dan de grote pakketbezorgers. Adrian Sarbulescu, medeoprichter van Emily Company, wil vooral persoonlijker te werk gaan, met pakketjes die op het werk worden bezorgd door een bezorger die strak in het pak wacht terwijl de klant snel de spullen past. Met die consument is per sms afgesproken welk moment schikt voor de levering.

Walther Ploos van Amstel, lector citylogistiek aan de Hogeschool van Amsterdam stelt tegen de Volkskrant ‘Als een pakketbezorger voor een gesloten deur staat is niemand daar blij mee: de klant niet, de bezorger niet en de webwinkel niet. Met bezorging op afspraak, zoals bij Emily Company, los je veel problemen op.’
Een persoonlijke bezorgservice is haalbaar voor webwinkels in een hoger segment, zegt Ploos van Amstel: ‘De consument wil hier niet extra voor betalen. Ja, misschien 1 of 2 euro, maar dat dekt de kosten van zo’n bezorging niet. Voor een webwinkel is het interessant, want je boort nieuwe klanten aan en de klanten die je al had kan je betere diensten aanbieden.’

Tegen de Volkskrant vertelt Marc van Dodewaard van Sneaker District ‘De bezorging door Emily Company is iets duurder dan onze bezorgingen in de rest van het land. Dus we leveren iets van onze marge in, maar we krijgen daar al die positieve reacties voor terug. Ik snap niet dat veel andere bedrijven dit nog niet doen.’

Ontleend aan Volkskrant.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>