AH: is die zelfscankassa nu echt wel zo slim?

Vanochtend was het weer raak bij de Albert Heijn. De meeste zelfscankassa’s waren dicht. Volgens de dame die toezicht hield, omdat ze dan minder personeel voor de controles nodig hebben. Snap ik wel…
Vanochtend was het weer raak bij de Albert Heijn. De meeste zelfscankassa’s waren dicht. Volgens de dame die toezicht hield, omdat ze dan minder personeel voor de controles nodig hebben. Snap ik wel…
Is de aangekondigde tijdelijke afsluiting van de Amsterdamse Weesperstraat voor doorgaand verkeer een goed idee? Ik vind dat geen goed idee. ‘Baseer je keuzes op basis van harde feiten en niet op louter ideologie.’
De Amsterdamse wethouder van der Horst maakte plannen bekend om de stad voor het doorgaand verkeer af te sluiten, de auto moet eruit, het openbaar vervoer sneller en er komt meer ruimte voor voetgangers en fietsers. Het autogebruik in de stad groeit, dus dat er iets moet gebeuren is duidelijk. We willen allemaal een aantrekkelijke stad en die komt niet vanzelf.
De taxi is een onmisbare schakel in de moderne mobiliteitsketen. Of je nu op zakenreis bent, een avondje uit gaat of gewoon een ritje naar de luchthaven nodig hebt, de taxi biedt een betrouwbare en efficiënte manier om van A naar B te komen.
Thalys weet steeds weer teleur te stellen. Nu is er weer een staking op komst bij de Zuiderburen. Vrijdag heb ik een promotie aan de Vrije Universiteit in Brussel. De Thalys rijdt weer eens niet…
Drie Nederlandse e-commerce spelers zijn terug te vinden in de top-50 van de FT1000, een lijst met snelst groeiende bedrijven van Europa, samengesteld door de Financial Times en Statista. Returnista is de hoogst genoteerde Nederlandse onderneming en staat op plek 29.
PostNL kampt met forse tegenvallers bij pakketvervoer en gaat snoeien. De omzet van PostNL daalde in het vierde kwartaal tot €883 miljoen euro. In het zelfde kwartaal van 2021 was dat nog €936 miljoen. PostNL voorspelde eerder nog een gelijkblijvend volume.
Swapfiets stelt de ambities bij. Er moet eerst winst worden gemaakt. Ceo Marc de Vries sprak met het FD. Het aantal gebruikers groeit minder snel dan verwacht. De ambitie om al in 2025 een miljoen klanten te hebben is losgelaten.
Logistieke bedrijven die straks in zero-emissie zones (ZE-zones) komen moet tot 2030 in totaal 1,7 miljard investeren om het laden van elektrische voertuigen op eigen terrein mogelijk te maken: 625 miljoen euro aan eenmalige kosten en 1,1 miljard euro aan onderhoud.