Het gevecht om de ruimte in en om de stad


Het bedrijfsterrein wordt de stad uit gejaagd, met grote gevolgen voor de bedrijvigheid. “Tot 2040 verdwijnt ruim 500 hectare bedrijfsterrein uit Amsterdam,” zegt Bart Stek van vastgoedbedrijf Colliers in het Parool. Alleen al 350 hectare verdampt in het havengebied en Noord, waar de gemeente tussen de 40.000 en 70.000 woningen wil bouwen. “Dat zal grote problemen veroorzaken.” Want hoe krijgen we straks onze Internetbestellingen thuis, hoe worden de restaurants, cafés en winkels waar we zo graag komen, nog beleverd? En waar moeten we in de toekomst werken?

2 thoughts on “Het gevecht om de ruimte in en om de stad”

JvV 5 jaar ago

..en wanneer wordt er nu eindelijk eens gestapeld gebouwd op bedrijfsgebouwen?

Diederik 5 jaar ago

Wanneer gaan we delen en gaan we elkaars sterke punten gebruiken. Laat sales en marketing aan de voorzijde onderscheidend zijn. Laat ons in de logistiek samen gebruik maken van de magazijnen en vervoerseenheden. Met een neutrale auto (mogelijk wel met opdruk van namen) kunnen we met 1 auto in een postcode gebied / straat/ industriegebied bv alle horeca bestellingen / bouwbestellingen leveren. Alleen de pakbon vertelt wie de leverancier is. Een ander voordeel hiervan is dat de neutrale groothandel efficiënter beleverd kan worden. Supply chain management, lean en duurzaamheid, alles komt samen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *