Ophalen: een margekiller voor Engelse webwinkels

In het Verenigd Koninkrijk komt 15 procent van de consumenten zijn online bestelde producten niet afhalen in de winkel. Dit blijkt uit onderzoek van Barclaycard. De online bank becijferde dat het om een bedrag gaat van 228 miljoen pond, omgerekend zo’n 250 miljoen euro.

Twinkle bericht erover: 71 procent van de consumenten maakt gemiddeld twee keer per maand gebruik van click & collect-diensten, maar een op de zeven geeft toe de bestelde producten uiteindelijk niet op te halen. First-time-right (op afspraak) aan de deur afleveren is toch de betere oplossing.

Redenen waarom consumenten de bestelde producten niet ophalen zijn:
- Het ophalen wordt gezien als ‘gedoe’ (30 procent);
- De wachttijden zijn te lang (25 procent);
- Slecht bemenste ophaalpunten (25 procent);
- De ophaalplekken zijn lastig te vinden (17 procent);
- De kosten (15 procent).

De niet-opgehaalde items zorgen natuurlijk wel voor problemen bij de retailers als het gaat om verwerking van die items en voorraadbeheer. Maar toch ziet 72 procent van die retailers click & collect-diensten als een manier om meer winkelbezoek te genereren, 87 procent beschouwt het als de snelst groeiende bezorgoptie en 97 procent zegt meer omzet door click & collect te genereren.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>